Postępując zgodnie z wytycznymi do projektu, styliści wykorzystują swoje twórcze umiejętności do tworzenia atrakcyjnych wizualnie ekspozycji, sesji zdjęciowych lub strojów. Jest to szybko zmieniający się zawód pod presją czasu. Zawód ten jest idealny dla osoby, która lubi być zajęta, rozwiązywać problemy, współpracować z innymi oraz wykorzystywać swój kreatywny umysł i umiejętności artystyczne. Jeśli myślisz o zawodzie stylistyki, pamiętaj, że kluczowa jest komunikacja, ponieważ będziesz musiała współpracować z różnymi osobami i agencjami, aby wykonać pracę na określony deadline.
Jakie kwalifikacje trzeba mieć, aby rozpocząć pracę jako stylistka?
Kwalifikacje akademickie nie są tak ważne, jak umiejętności twórcze i praktyczne. Można zostać stylistką bez dyplomu akademickiego. Wiele pracodawców wymaga jednak od kandydatów ukończenia studiów o odpowiednim kierunku. W Polsce takie studia są dwustopniowe. Osoby chcące pracować jako stylistka muszą ukończyć kierunki tj. komunikacja i stylizacja modowa, tworzenie i stylizacja wizerunku mody, produkt modowy i promocja, stylizacja mody i kierunek kreatywny, stylizacja i produkcja mody czy stylizacja i projektowanie wnętrz. Wiele osób pracujących w takiej branży ukończyła szkoły techniczne i prestiżowe kursy zakończone certyfikatem. Mając bardzo dobre wykształcenie, z łatwością znajdziesz pracę w dużym mieście, co pokazuje ten artykuł https://www.tv28.pl/14040-w-nowym-saczu-rosnie-ilosc-ofert-pracy-kogo-szukaja-pracodawcy.
Czym zajmuje się stylistka?
Stylistki wyznaczają trendy, współpracują z markami, robią okładki magazynów i uplastyczniają obrazy wcześniej chowające się wyłącznie w głowach ludzkich. Precyzując – stylistka ubiera ludzi, a ubrania służą jej do komunikacji i wyrażania uczuć. Motywów ubierania jest mnóstwo. Stylistka swoimi ubraniami może sprawić, że ktoś poczuje się świetnie. Cała praca w tym zawodzie polega na opowiadaniu historii za pomocą ubrań. Każdy projekt oparty jest o konkretne wytyczne. Na przykład kierownik domu mody da brief do stworzenia tematycznej sesji modowej.
Chociaż ubrania są niezwykle ważną częścią tej pracy, stylistka rzadko zajmuje się tylko zestawianiem ubrań. Najczęściej takie osoby pracują w większym kreatywnym zespole, dzieląc się referencjami, rozwijając koncepcje, eksperymentując i współpracując w celu osiągnięcia satysfakcjonującego rezultatu.
Styliści pracują z muzykami, projektantami mody i markami jako konsultanci – czasami stając się częścią procesu projektowania. Styliści mogą pracować jako dyrektorzy kreatywni forsujący wizję projektu lub jako redaktorzy mody odpowiedzialni za estetykę publikacji.
Stylistyka komercyjna
Stylizacja komercyjna to praca, która jest tworzona w celu sprzedaży produktu, jako część szerszej kampanii marketingowej. Taka praca skupia się na reklamach, ruchomych obrazach, look-bookach, kreatywnych treściach dla mediów społecznościowych marki, a nawet na pokazach na wybiegu. Prawie wszystkie komercyjne pracę w branży modowej są powierzane stylistkom. To pokazuje, że zrozumienie świata mody jest niezbędne do zbudowania udanej kariery jako stylistka.